Povećan broj automobila na ulicama glavnog grada, osim gužve, uzročnik je i velikog zagađenja. Svake godine 50.000 novih vozila
ULIČNA mreža Beograda jedva podnosi postojeći broj automobila, a kamoli da na svojim "plećima" nosi i nova vozila. Međutim, činjenica je da samo u centru grada svakodnevno "boravi" 200.000 automobila, da je više od 600.000 registrovanih vozila u glavnom gradu, a da se taj broj svake godine povećava za oko 50.000 novih "motora". Osim što ovi podaci govore o preopterećenosti beogradskih ulica, nagoveštavaju i ozbiljan problem zagađenja.
Sistem upravljanja saobraćajem je zastareo, smatraju stručnjaci. Da bi se saobraćaj ubrzao, smanjila potrošnja goriva, povećala bezbednost i smanjilo zagađenje, neophodne su nove saobraćajnice i niz intervencija na postojećim.
NAJZAGAĐENIJE
PO stepenu zagađenosti prva na spisku beogradskih ulica je Kneza Miloša. Odmah "ispod" nje je Bulevar kralja Aleksandra, a u prvih pet su i Savska, deo kod Železničke stanice, Bulevar despota Stefana i Nušićeva.
- Beograd se nalazi pri dnu lestvice evropskih gradova kada je u pitanju efikasnost transporta i zaštita životne sredine - navode u Sekretarijatu za saobraćaj. - U inostarnstvu svega 30 odsto zaposlenih na posao odlazi automobilom, dok kod nas poslovan čovek ne može da zamisli radni dan bez vožnje kolima. Najveći broj stranaca koristi metro, što govori da dobro planirani i uspostavljeni vidovi saobraćaja imaju veoma važnu ulogu u upravljanju saobraćajem.
Ipak, mogućnosti razvoja ulične mreže su ograničene s obzirom na urbanistička rešenja u Beogradu.
- Učešće putovanja putničkim vozilom potrebno je zadržati na od 25 do 30 procenata, a javnim prevozom mora biti ostvareno i više od 50 odsto putovanja - procenjuju u Sekretarijatu za saobraćaj. - Beograd sa oko 700.000 automobila, koji svakog dana prođu saobraćajnicama, i uskim ulicama u najužem gradskom jezgru kojima prođe i do 6.000 vozila na sat, mora da gaji poseban odnos prema zaštiti životne sredine.
Imajući u vidu da automobili u Beogradu potroše jednu trećinu godišnje potrošnje benzina i dizela u Srbiji, koja iznosi 1,3 miliona tona, zagađenje vazduha izduvnim gasovima motornih vozila, postaje ozbiljno pitanje. Glavni problem je preterana i neplanska urbanizacija, pa je u centru grada stvoreno toplotno ostrvo koje truje građane.
NAJOPTEREĆENIJA ULICA
SAOBRAĆAJNICA na potezu od Brankove do terazijskog tunela, gde za 60 minuta prođe više hiljada automobila i oko 130 autobusa javnog gradskog prevoza, najfrekventnija je u prestonici. Tu se dnevno emituje oko 107 kilograma različitih gasova, a na godišnjem nivou oko 33 tone, i to samo iz vozila javnog prevoza.
N. V. BRKOVIĆ | 23. septembar 2010.
Izvor: Večernje novosti
Blog posvećen zaštiti, očuvanju
i unapređenju Zvezdarske šume
Ono što činimo šumama širom sveta, samo je odraz onoga što činimo sebi i jedni drugima. (Mahatma Gandi)
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Šumske fotke
Srpsko - tranzicijski rečnik
Srpske televizije
Tajni servis tajkunske Srbije. Jedinstveni slogan: Vaše pravo da ne znate ništa.
Još...
Još...
Elementarna logika
a. Zvezdarska šuma je zdrava, kvalitetna šuma (Posebna osnova gazdovanja šumama za gazdinsku jedinicu Zvezdara iz 2008. godine)
b. Šumovitost Beograda i Srbije je daleko ispod evropskih standarda (Šumske zajednice obuhvataju svega 11,3% teritorije Beograda, a orjentaciona je procena da bi trebalo da iznosi 27,3% površine našeg grada.)
c. Zemljište, regulacionim planom predviđeno za izgradnju i dogradnju objekata, je šumsko, ne građevinsko zemljište.
Zaključak: Seča ma kog dela Zvezdarske šume (i ne samo Zvezdarske šume) je nedopustiva.
Zašto je nekima toliko teško da razumeju elementarnu logiku?
b. Šumovitost Beograda i Srbije je daleko ispod evropskih standarda (Šumske zajednice obuhvataju svega 11,3% teritorije Beograda, a orjentaciona je procena da bi trebalo da iznosi 27,3% površine našeg grada.)
c. Zemljište, regulacionim planom predviđeno za izgradnju i dogradnju objekata, je šumsko, ne građevinsko zemljište.
Zaključak: Seča ma kog dela Zvezdarske šume (i ne samo Zvezdarske šume) je nedopustiva.
Zašto je nekima toliko teško da razumeju elementarnu logiku?
Нема коментара:
Постави коментар